Spider-Man Shattered Dimensions – Преглед

Подобно на игрите по филми, геймките, направени по приключения на известни супергерои обикновено са със съмнителни качества. От една страна, и сякаш по-често, имаме слаби и безлични заглавия като двете Iron Man игри, а от друга, и за съжаление по-рядко, отлични попадения като X-Men: Origins – Wolverine. Къде в тази схема попада Spider-Man: Shattered Dimensions? Определено над златната среда и сега ще разберете защо.

Закъснял дебют

Конзолната версия на играта излезе в ранната есен и бе посрещната с относително радушни ревюта. За щастие няколко месеца по-късно Activision и канадското студио Beenox успяха да поднесат екшън-приключенията на супергероя и на РС феновете. Подобно на Darksiders, чакането до голяма степен си е заслужаваше и макар че подскачащият герой не е толкова пленяващ, колкото War, играта има своите несъмнени достойнства.

В началото на Shattered Dimensions и в смисъла на заглавието на играта стои един артефакт, наречен Tablet of Order and Chaos. По време на схватка между Spider-Man и неговият стар враг Mysterio таблетът неволно и счупен, а парченцата от него са разпиляни в четири различни измерения. Попаднали в ръцете на злодеи, тези парчета им дават огромни сили и само от Spider-Man и неговите превъплъщения зависи това таблетът да бъде възстановен и върнат на Madame Web.

А сега накъде?

Историята в Shattered Dimensions стъпва на солидни основи, но за съжаление не е достатъчно добре развита по-нататък. В крайна сметка в нея не трябва да се търси никакъв особен замисъл, а да се приеме за това, което е: начин за авторите да свържат четири различни свята в едно приключения и да оправдаят пребиването на голямо количество врагове. Освен че ще знаете всичко след първото изиграване, нямате и друга причина да се върнете към играта повторно, тъй като диалозите и специално репликите на Spider-Man по време на битка ще бъдат повече от изтъркани още преди края на първата игра. Shattered Dimensions поне е достатъчно дълга за екшън от трето лице – десетина часа на стандартна трудност – така че се постарайте да извлечете всичко за това време.

За щастие, въпреки че е линейно приключение, играта предоставя възможност на геймърите до известна степен сами да определят ако не съдържанието, то поне хода на приключението. Играта е разделена на 3 части, всяка от които се състои от по 4 епизода, посветени на четирите отделни измерения. Сами може да избирате реда, по който се захващате с мисиите, което ви позволява да започнете веднага с вашата любима вселена.

„Разчетворение на личността”

Както подсказва заглавието на играта, тук няма да видим приключенията само на един Spider-Man, а на цели четири версии на супергероя. Те са съответно Amazing, Ultimate, 2099 и личният ми фаворит Noir. Всяка от тях изглежда и звучи по различен и уникален начин, стилът на игра е специфичен, а визията на приключението е коренно различна за всяка фаза на играта. Така например Amazing вариантът е много стилен и наподобява комикс книжка, докато Noir е издържан в класическите за този жанр черно-бели краски. Геймплеят също има съответните нюанси, като отново при Noir стелт елементът е застъпен най-силно и пълзенето по стени и тайното промъкване зад гърба на врага замества традиционните динамични премятания. Да, АІ-то на противниците не е особено добро, което прави стелт епизодите с една идея прекалено лесни, но стилната среда и нотката на разнообразие компенсират това.

Значи ли това, че реално имаме четири напълно различни стила геймплей? Не, но не мисля, че това е била и целта на Beenox. Различните Spider-Man герои се управляват по сходен начин, така че не се налага да учите изоснови коренно различна механика всеки път, когато се пренесете в дадена ера. В същото време наличието на четири отделни варианта определено е свежа идея и създава нужното разнообразие. От една страна например Ultimate Spider-Man е най-мощният герой, който може да поваля враговете си, когато влезе в специалния Rage mode, а на другата крайност е Noir Spider-Man, който се промъква в сенките и елиминира противниците безшумно.

Паяк лази по стената

Колкото и да са различни отделните измерения, все пак това е игра за Spider-Man или Човекът-паяк. За щастие управлението е добро и след като отделите малко време, за да свикнете с комбинациите от клавиши, особено за комбо ударите, няма да имате проблеми. Скачането, пълзенето по стени, висенето и придвижването по здравата нишка паяжина са основни елементи през цялата игра. Битките са стандартни екшън сцени от трето лице, като комбота и основни RPG елементи са добавени за вкус. Атаките са различни и включват стандартни удари с един или два бутона, захвати и тръшвания във въздуха и класически маневри с паяжината. Освен това има и различни задачи от типа на „убий толкова врагове” или „свърши това и това за толкова време”, чието изпълнение също ви носи бонуси.

При срещи с босовете камерата за кратко преминава в първо лице и ви дава възможност да се изправите буквално лице в лице с врага си. Тези епизоди реално представляват разновидност на quick time events, но са забавен и свеж полъх в сравнение с общата перспектива от трето лице.

Големият проблем на Shattered Dimensions е монотонният характер, който се настанява някъде към средата на играта и не я напуска до финалните надписи. Причината за това е проста – при все, че различните измерения и уникалния им дизайн са интересна идея, ядрото на геймплея не се променя коренно и през цялата игра следва добре отъпканата пътека. В началото на всеки епизод за кратко ще видите боса, с когото трябва да се справите, а после ще прекарате остатъка от нивото в неговото преследване. Справяте се с вълна врагове, спасявате няколко невинни граждани, достигате до чекпойнт и после всичко се повтаря отново, докато се стигнете финалната решителна битка. Хвърлете вече споменатото елементарно АІ и тук-там проблеми с камерата и ще получите малко, но достатъчно минуси, които пречат на играта да получи наистина отлична оценка.

Като цяло Spider-Man: Shattered Dimensions е добро попадение за Beenox, особено като имате предвид, че предните игри на канадците Spider-Man 3 и Spider-Man: Friend of Foе не бяха оригинални продукти, а само портове за Windows. Този път те са се постарали да предложат едно стилно и комплексно предложение. Въпреки че няма да измести Batman: Arkham Asylum от челото на игрите за супергерои, Shattered Dimensons има достатъчно достойнства, за да заслужи вашето внимание.

Статията е взета от „pcmania.bg“

The following two tabs change content below.

ТОП игри

Редактор
Научете повече за иновациите в света на компютърните, конзолните и онлайн игрите. Всичко за последните приложения и игри за мобилни устройства.

Оставете коментар

Може да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.